Thursday, December 6, 2012

Contoh karangan : Cita-Cita Saya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Cita-cita merupakan sesuatu impian seseorang.Cita-cita saya ialah menjadi seorang akauntan.Itulah cita-cita saya sejak kecil lagi.
Menurut ibu ,seseorang akauntan merupakan manusia yang berjasa.Akauntan akan menguruskan kewangan sesebuah syarikat.Malahan ,akauntan juga akan menasihati pihak pengurus syarikat supaya memperoleh keuntungan yang besar.
Saya akan berusaha dengan tekun bagi memastikan cita-cita saya ini akan menjadi kenyataan.Semasa di sekolah ,saya berminat dengan mata pelajaran Matematik.Cikgu Lo yang mengajar mata pelajaran ini ,sering memuji saya kerana mendapat markah yang tertinggi setiap kali peperiksaan diadakan.
Untuk menambahkan ilmu pengetahuan saya tentang cita-cita saya ini ,saya sering melayari internet bagi mendapat serba sedikit maklumat tentang kerjaya seorang akauntan.
Saya berharap agar cita-cita saya ini akan menjadi kenyataan apabila saya dewasa kelak.Sebelum itu ,saya akan berusaha dengan bersungguh-sungguh.


Hasil karya:Chai Yu Wen
SJK(c)Chung Hua No.3
10 Tahun

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...